مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بهسازی محور «اصفهان - دلیجان - سلفچگان» در حوزه استحفاظی راه‌های این استان در قالب اجرای لکه گیری هندسی و روکش آسفالت آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 27 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهرداد جهانی از شروع عملیات اجرایی برای ارتقاء کیفیت رویه آسفالتی محورهای «دلیجان - سلفچگان» و «دلیجان - اصفهان» در حوزه استحفاظی راه‌های استان مرکزی خبر داد وافزود: محور «اصفهان - دلیجان - سلفچگان» یکی از مهم‌ترین راه‌های شریانی کشور و به تبع آن استان مرکزی بشمار می‌رود که از آن بعنوان یکی از کریدورهای ارتباطی شمال به جنوب کشور نیز یاد می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآورشد: با توجه به وعده‌های داده شده برای رفع خرابی‌های ایجاد شده در برخی مقاطع از دو محور دلیجان-سلفچگان و دلیجان-اصفهان و در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافرین عبوری و کاربران جاده‌ای بر اساس پیگیری های بعمل آمده، عملیات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت این محور آغاز شده است.
وی افزود: اعتبار تأمین شده برای اجرای این طرح در فاز نخست ۴۰۰ میلیارد ریال است که شامل ۲۷ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و شش کیلومتر روکش آسفالت می‌باشد.
جهانی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر بعمل آمده و با توجه به اهمیت این محور و تلاش برای ایجاد بستری مناسب برای تردد خودروهای عبوری بویژه ناوگان سنگین، مجوز فاز دوم بهسازی این مسیر نیز با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اخذ شده است که بزودی عملیات اجرایی آن نیز انجام می شود.
وی تصریح کرد: فاز دوم ارتقاء رویه آسفالتی محور «اصفهان - دلیجان - سلفچگان» شامل ۱۳۰ هزار مترمربع لکه گیری هندسی است که با عملیاتی شدن آن تمامی خرابی های این محور در حوزه استحفاظی راه‌های استان مرکزی رفع خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: روزانه بطور میانگین بیش از ۱۷ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از محور «اصفهان - دلیجان - سلفچگان» عبور میکنند که گاهی اوقات حجم ترافیکی خودروهای سنگین در این مسیر از ۷۰ درصد مجموع ترددها هم فراتر می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار